Harry Potter a Kámen mudrců

Název knihy: Harry Potter a Kámen mudrců
Autorka: J.K. Rowlingová
Vazba: tvrdá, 334 str.
Nakladatelství: Albatros
Originální název: Harry Potter and The Philosopher's stone
Cena knihy: 299 Kč

Anotace: 
Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem... 



Recenze:
Jedenáctiletý brýlatý chlapec to ve svém životě nemá jednoduché. Po smrti jeho rodičů, už jako mimino, žije u své tety se strýcem a jejich rozmazleným synem. Postel má v přístěnku pod schody (spoiler: později dostane Dudleyho druhý pokoj), nosí oblečení po tlustém bratranci a jeho brýle už jsou třikrát přelepené lepenkou.
  Na Dudleyho narozeniny jedou do zoo a Harry, protože nesmí doma zůstat sám a paní Figgová, která ho obvykle hlídá má zlomenou nohu, jede s nima. V zoo si zrovna prohlíží hada, když mu Dudley začne nadávat. Harry se zamyslí a najednou sko, které bránilo hadovi k pohybu zmizí a had je na svobodě. Harrymu se stalo několik takovýchto zvláštních věcí, ale nikdy tomu nevěnoval pozornost. 






Jednoho dne Harrymu, přijde dopis. Ten si ho ale nepřečte, protože mu ho teta se strýcem seberou. Nešťastný Harry, ale druhý den dostane další a pak zase další dopis. A takhle to pokračuje každý den s tím, že mu ho teta a stýc vždycky seberou. Kvůli tomu dokonce odjedou i z domu do nějakého hotelu a poté do domu uprostřed moře.
 Poslední den, u svého strýce a tety, ho přijde navštívit Hagrid, vysoký silný muž. Předá mu dopis a je zlostí bez sebe, když se dozví, že Harry neví že je čaroděj, Hagrid mu to všechno poví a potom spolu jedou nakoupit všechny potřebné věci. Harry odjede do Bradavic, kde se seznámi se zrzavým klukem, Ronem,  a velice chytrou dívkou, Hermionou. Společně řeší záhadu kamene mudrců.  



Můj názor: 
 Asi vás nepřekvapí, že se mi kniha moc líbila.  Jak už asi víte, tak já sérii Harryho Pottera naprosto miluju. Opravdu jsem velmi hrdá Potterheadka a o světě Harryho Pottera bych dokázala básnit do nekonečna :D 

  Na této knížce se mi líbí jak všechno začíná. Poprvé se setkáváme s Bradavicemi, školou do níž by chtělo chodit každé dítě. Také poznáme mnoho zajímavých a něčím pro mě výjmečných postavam. Vemte si třeba Harryho - kluk, který do svých jedenácti let nebyl šťasný a byl zcela obyčejný. A díky jedné sekundě se mu změnil celý život. Je to dost velká inspirace do budoucího života. Jako moje další oblíbená postava je stoprocentně Hermiona Grangerová, neuvěřitelně chytrá a statečná dívka. Já Hermionu jedním slovem zbožňuji. Mám s ní tolik společného a díky ní jsem si našla lásku ke knihám. A nemůžu zapomenout na našeho Rona Weasleyho, rudovlasého kluka s vtipnými hláškami.

  V dnešní době je skoro nemožné neznat Harryho Pottera. Tento příběh je znán po celém světě a byl přeložen do několika jazyků. Série byla také zfilmovaná, ale přiznejme si, i když ty filmy za to stojí i tak to nemá na knihy. Věřte mi, jestli jste nečetli Harryho Pottera, přicházíte o mnoho. V knihách je tolik věcí, které se nevešly do filmů. Proto Vám Harryho Pottera celým srdcem doporučuji a radím vám přečtěte si ho, nebudete litovat :-)

Hodnocení:
  Knihu hodnotím jak jinak než plným počtem bodů.







Komentáře

Oblíbené příspěvky