Ydris - Odkaz Tastedarů

Název knihy: Ydris - Odkaz Tastedarů, kniha první
Autoři:
Vazba: tvrdá, 325 str.
Originální název: Ydris - Odkaz Tastedarů, kniha první
Cena knihy: 299 Kč

Anotace:
 Ydris je počátečním dílem epické fantasy ságy, kterou obklopují ilustrace, hudba a rozsáhlá mapa. Rozvětvený komplexní příběh obohacený písněmi, básněmi a vlastními jazyky je zasazen do propracovaného světa s pestrou historií i kulturou. Magie s limity, bytosti inspirované slovanskou mytologií, humor, intriky… Příběhy se odehrávají v Avirii, kde se ve starých hvozdech ukrývají ruiny z dávných časů objímané psím vínem, vysoká pohoří jsou prostoupena hlubokými jeskyněmi a slujemi, široké pláně se táhnou do dálav a země je brázděna koryty dravých řek.   

Recenze a můj názor:
  Knížky, u kterých již dopředu víme, že je naplánovaný větší počet dílů (v tomto případě 5), se objevuje neduh v podobě ne až tak akčního, ale spíše popisného prvního dílu. To platí i pro knížku Ydris, ve které byly dlouhé popisné části světa, tak aby ho člověk dokázal pochopit, vžít se - jak už do světa tak i do postav, vyznat se, ale menší problém byl, že děj v několika částích byl zdlouhavý a trošku váznul. Nechci tím říct, že mě kniha vůbec nebavila, ale občas jsem se jakoby nudila :D Je mi však naprosto jasné, že autoři mají skvěle připravený svět pro další díly, neboť druhá polovina knížky byla o dost akčnější, nicméně není to stále to co jsem od knížky čekala.

   Jednou z věcí proč jsem se v knize trošku ztrácela byla spousta jmen😄. Ano, toto je asi spíše jenom můj problém, ale já si je opravdu nebyla schopna zapamatovat. Sice v druhé polovině knížky jsem se už tolik neztrácela, ale zase tam přibyly další postavy :D
 
   Abych tu jenom nekritizovala, vyzdvihnu tady pár věcí, které se mi na knížce moc líbily. Kapitoly jsou poměrně krátké, takže se celá kniha čte rychleji. Což je za mě velké plus. Dále mě neskutečně ohromila propracovanost světa, nových postav a všeho okolo. Opravdu autoři přesně vědí kde co je. Na jejich stránkách se můžete podívat na celou ručně kreslenou mapu tohoto obrovského světa. Je to fakt bobma! Klobouk dolů, za tu ruční práci :-).

Hodnocení:
Pokud si tedy chcete přečíst kvalitně rozpracovanou českou fantasy, pak vám Odkaz Tastedarů doporučuji, nicméně kvůli množství postav bych si počkala až dovydají ostatní díly :-) Za mě knížku hodnotím nadprůměrně a to 3,5 kvězdama z 5.

Komentáře

Oblíbené příspěvky