Fangirl

Název knihy: Fangirl
Autorka: Rainbow Rowellová
Vazba: brožovaná, 456 str.
Nakladatelství: Yoli
Originální název: Fangirl
Cena knihy: 299 Kč

Anotace:
 Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji. Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. Co ale Cath zbývá, než zachovat klid a nedat se? 


Recenze:
 Kniha Fangirl začíná tím, že se dvojčata Cath a Wren stěhují ze svého rodného města na kolej. Poprvé spolu nebudou dělat vše a dokonce společně nebudou bydlet na koleji. Wren to uvítá s otevřenou náručí, ale pro Cath je to spíš noční můra.
  Cath je blázen do knih o Simonu Snowovi, což je celá série knih, ale není jediná, protože je to celosvětový fenomén. Něco jako pro nás Harry Potter. Ona sama je autorkou Fanfikcích, v nichž využívá to prostředí a postavy, které už byly vytvořeny. Avšak se jim snaží vymyslet své osudy a řeší různé zápletky. Zkrátka si s tím prostředím hraje a vytváří tak svůj vlastní příběh a spekuluje nad tím co se stane před vydáním posledního osmého dílu této série. Píše tedy takovou vlastní verzi příběhu, kterou pojmenovala Nedej se Simone.
  Cath je dost introvertní osoba, která má tak trochu problém se sociálním kontaktem. Jednoduše řečeno, bojí se seznamování, trochu i vycházení z pokoje a dokonce i návštěvy jídelny, ve které mimochodem ještě nikdy nebyla. Nicméně díky její spolubydlící Regen se jí postupem času daří uvolňovat a překonávat strach.
  V příběhu se nám také objevují dvě mužské postavy a to Nick a Lewi, kteří do života Cath zasahují.






Můj názor:
  Na začátek bych chtěla říct, že knihu jsem četla před půl rokem, takže si úplně přesně nevybavuji každou věc do detailu, ale názor na ní mám jasný. Kniha se mi líbila a autorčino psaní mi v tu dobu moc sedělo. Já jsem knížku četla, když jsem byla na dovolené u moře a určitě na lepším místě než je pláž, jsem si ji nemohla přečíst :D Opravdu kniha mi sedla a až na pár vyjimek ji nic vyčíst nemohu. Autorka píše čtivě, poutavě a jen tak vás neodtrhne ze čtení. Byly tam sice slabší chvíle a to konkrétně ukázky fanfikce Simona Snowa, které mě moc nezaujaly a popravdě jsem je občas přeskakovala. Vím že by se to nemělo :D Kniha ale byla celkově pohodová, vtipná, plynulá a přesně dělaná na léto.
  S hlavní postavou Cath bych si sice ruku úplně nepodala, ale i tak mi byla víceméně sympatická. Já jelikož nejsem úplný introvert ( jsem spíš něco mezi), tak bych si nedokázala představit se s nikým moc nebavit. Ale to je zase jiná. Wren, dvojče Cath, mi osobně nebyla vůbec sympatická :D Já ani nevím proč, ale úplně se odloučit od jejího dvojčete podle mě nebylo správné rozhodnutí. Ano později až by každá měla svou rodinu by je to samé rozhodnutí čekalo zas, ale aspoň na té koleji spolu mohly být :D Já osobně bych chtěla. Vemte si to takto, můžete si navzájem půjčovat oblečení :D To chtějí všechny holky a obvzlášť ty, co mají za sourozence bráchu :D

Hodnocení:
 Kniha se mi líbila a doporučuji ji všem dospívajícím dívkám ( 13-18 ). Jestliže máte možnost vemte si ji na dovolenou k moři, protože ta je na to jak dělaná. Celkově knihu hodnotím lepšími 4 hvězdami z 5.


Komentáře

Oblíbené příspěvky